La situació que vaig a descriure és passada i l'he escollit per que en moltes ocasions l'he recordat ja que es sol donar molt sovint en les aules i la meua filla tambè o ha patit.
Estávem a l'aula dels nadons de repent vam sentir un dels infants polarar, ens vam acostar i no sabiem el que havia passat desprès d'inspeccionar vam veure que tenia una petita mossegada al braç, tot seguit vam obsevar el grup vam poder descobrir l'autora.
Quan els pares van anar a buscar a el nen que havia set mossegat li vam contar que havia passat i en principi no li va donar molta importància, després quan va arribar el germà de la nena que havia mossegat el nen, li vam dir que la nena havia mossegat i esclar com era el germà tampoc no li va donar molta importància.
Al dia següent la situació es va tornar a repetir però aquesta vegada la mossegada va ser més forta i com és normal ja ens vam preocupa més .
Al igual que l'altre volta lis vam explicar als pares, aquesta vegada ja no lis va fer tanta gracia i vam torna a parla amb la família de la nena, aquesta vegada amb la mare , i vam poder descobrir el motiu de les mossegades .
Resulta que la nena era la més petita de quatre germans, tot nens, entre ells feia uns dies qe jugaven amb ella mossegant i els germans es reien, perque com no lis feia mal ido els semblava divertit i la nena o va agafar com un joc.
Li vam dir a la mare que era convenient que deixeisin de fer aquell tipus de jocs per que la nena no entenia que una banda podia fer-ho i era un joc i a l'altre la renyaven i li deien que alló no estava ben fet.
Des de aquell dia la nena ja no va a torna a mossegar. Per lo tant és important posar límits.
He escollit les competències 4.c, per que a partir d'un fet ens plantejem el perque i cerquem solucions.
Arrel de tot això em pregunto:
- Quina altra actuació podia haver dut a terme la mestre?
- Que hagues passat sino haguessim fet res? La nena hagues deixat de mossega ?
- Vam pensar en algun moment quina podria haver estat la reacció de les famílies i com afrontar-ho?
- S'hauria d'haver comunicat a la directora?
- Per que no es crea un llibre amb les possibles incidencies que poden passar a l'aula i possibles causes? Podria ser una bona eina per a refelxionar i o per saber un poc més com es desenvolupa l'infant , en aquet cas, el de les mossegades no és la primera vegada que escolto que passa i en molts casos és per que en algun moment es tracta d'un joc o com si fos un joc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada