L'estudi del DAFO debilitats i fortalesses del centre en aquesta cas parlaré del centre en el que vaig fer les pratiques fa casi deu anys i explicaré una situació que va sücceier en la que es poden observar sobretot les debilitats i amenaces del centre.
A mès explicare breument un parell de punts de com treballaria i milloraria la feina feta.
Una de les coses més importans que pens que un centre ha de treballar és el treball en grup aixì com la comunicació del mateix, per això és important fer reunions periódiques en les que tots el components del equip puguin parla i expressa les seues idees i sentiments.
Moltes vegades et trobes en alguna situació i no saps com actuar correctament i parlant de la situació amb les companyes et poden ayudar i arriba a solucionar el problema, per això podem dur a treme una llibreta d'observació i refelxió a la que pot accedir tot el personal del centre. Quan un centre te una bona comunicación entre els seus components es refelecteix en la feina feta i en l'actitud dels infants. Al centre on vaig esta fent les pràctiques faltava el treball en grup i la comunicació (debilitat)
Al igual que la bona comunicació, el treball amb les famílies tambè és un punt molt important, per que si aquestes es senten ben acollides,segures i confiades amb el centre i el personal els infants de segur que gaudeixe molt més de la seua estada al centre, per aixó hi ha que tenir una relació propera, informa de tot alló que els pugui interessar, realitzar cursos que els puguin interessar i que siguin accesible i fer-los partícips de les activitas del centre. El meu centre realitzava cursos per a les famílies ( fortalessa )
Aprofita tot el que ens pot oferir l'espai, si el centre està ubicat al camp ido s'han de fer sortides al camp, experimentan de primera mà la natarulessa; si el centre es troba al mig de la ciutat ido hem d'aprofita per anar a les biblioteques, el mercat, l'oficina de correus ,etc. Durant la meua estada al centre, 6 mesos, es va fer una sortida, por lo tant pens que podrian aprofita mès la seua ubicació . (debilitat)
Les estancies del centre, el seu aprofitament i la seua distriubució ens permetra un millor funcionament del centre per això si es disposa d'un espai petit em de treure el màxim profit convertin-lo en un espai multifuncional i saber ubicar el que necessitem segons la situació. Les aules no tenen per que ser sempre aules i les classes es poden donar fora de l'aula. El centre on vaig realitza les pràctiques no era molt gran però estava ben aprofitat (fortalessa)
SITUACIÓ:
La situació que descriure a continuació es va donar mentre estava fent les pràctiques i reflecteix l'evidencia d'una debilitat del centre, com pot ser la feina entre les companyes i la falta de comunicació, així com la falta de personal, la ràpida responsabilitat que fan agafar a les practicans quan realment no és la seua feina, entre d'altres.
Pens que aquesta situació no s'hauria de haver donat, a més va provocar un situació molt tensa al centre.
En uns dels esplais la meua companya es va quedar sola en el pati i de sobte uns dels infants va caure amb la mala sort que es va donar un bon cop a la boca, com a conseqüència va sangra molt i es va rompe un parell de dents. La meua companya presa dels nervis va agafar el nen i el va dur tot correns a la directora, que va haver de cercar, el centre no és molt gran, però durant una estona va deixar la resta d'infants sols al pati cosa que no s'hauria de fer mai, i es clar va rebre la petita bronca, supos que tambè amb un poc de remordiments, de la directora dient-li que els nens no es poden deixar mai sols i que si passa alguna cosa havia de cridar a alguna de les mestres. Però realment la culpa va ser de la seua tutora que la va deixar sola, confian amb la seua experiència que realemtn no era molta, s'estava formant.
Les creences que debia tenir la tutora és la de que mai passa res, si men vaig dos minut si la deix sola no passara res.
En quant a les creences i els sentiments que va patir l'alumne en pràctiques ido va fer el primer que li va passar per el cap per ajudar al infant ferit sense pensar amb la resta de nens i nenes que deixava uns instans sols.
He escollit les etiquetes 3.1-3.2 i 2.1 per que he tingut que reflexionar sobre el que va passar en la situació i quines varen ser les impressions que van patir, a més de trobar els punts forts i febles del centre en questió i com els podria millorar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada