Despres de l'observació de la situació i de dialogar i reflexionar amb les nostres companyes sobre l'actuació i les creences de les mestres que es donen en la situació.
(falta posar les creences i el cas)
Pens que la mestre ha de saber troabar el límit entre les seues pròpies pors i les necessitas que presenten els seus alumens sobretot per el que respecta a l'autonomia, ja que aquestes edats ho veig com un dels punts més importants a desenvolupar que l'infant es senti capaç de fer les coses per si mateix fomentant la seua autonomia. Si semrpe l'ajudes a baixar les escales, si es troba sol davant les escales no sabra com enfronatr-si li fara por i segurement es caura i sera encara pitjor, en canvi si poc a poc li vas donant autonomia i li deixes que ell mateix vagi provant al final sera capaç de baixar-les tot sol i no sera tan perillòs. Aqui podria fer referència a la teoria de Vigostky de zona de desenvolupament pròxim i potencial, en quan alló que l'infant és capaç de fer per si sol i amb l'ajuda de l'adult, però l'ajuda poc a poc a d'anar desapareixen, a més cada un dels infants te el seu propi ritme que s'ha de respectar, no s'aconsegueix res accelerant-lo, be l'únic que es pot aconeseguir és que de cara al futur presenti problemes per no tenir un aprenentatge ben assolit.
L'actuació d'una de les mestres seria que treballar en la seua zona de confort ja que es ella la que fa les coses i podriem dir que treballa de forma classicà no s'ha sabut adaptar a l'actualitat.
En canvi l'altre cerca altrenatives per a captar l'atenció del infants i guiar-los per on ella vol.
He escollit la competencia 2g per que ens parla de detecta i analitza els errors i es just el que hem fet en l'observació d'aquest cas.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada