He escollit
ja
que trobo molt interessant el treball amb material reciclat , a més de la
implicació de les famílies, així com introduir petits detalls dels propis
alumnes dins l’aula. Com el cas de la rama que una nena va trobar i va portar,
per a ells són petits tesors que poden compartir amb la resta de l’aula i els
fan senti especial i trobar el seu lloc dins el grup així com el treball dels pares
que també fan que els infants relacionin i puguin parlar sobre les coses fetes
dins l’aula a casa, així no es perd la comunicació escola-família.
Des
de sempre he fet coses amb material reciclat, sense anar més lluny, la meua
habitació és única perquè la hem construït entre la meua parella i jo partint de
restes de fusta i gresites de piscina.
Crec
que aquest tipus de material dona moltes possibilitats sense necessitar un pressupost
molt alt i fen així una escola única i amb personalitat. Això si mai s’ha d’abusar.
Tot
el que sigui treballà i experimentar amb
la natura és una bona opció d’aprenentatge, sobretot en aquest cas que els nens
i nenes poden tocar, olorar, observar,... utilitzar tots els sentits.
Al
igual que l’altre cas, la participació de les famílies és fonamental i molt important
per als infants .
A
mes després amb tot el material recollit es realitzant unes boniques portades
per al bloc de final de curs, cada un dels alumnes pot escollir el que vol
posar a la seua portada, fent que tengui el seu moment especial dins el grup i
poder observar que tot lo fet al llarg del curs queda reflectit en la portada.
Després d’observar
les fotografies i llegir el text que les acompanyava , que m’han agradat molt . Crec que motles vegades els que fa que els infants no
es relacionin entre ells, són les pròpies famílies. Els nens i nens són petites esponges que fan
tot el que veuen i l’adult és la seua primera referencia, i moltes vegades
nosaltres som inconscient d’allò que podem arriba a transmetre.
Els
infants no tenen cap problema en compartí en deixar i en jugar juntament amb
els seus companys encara que passin una època,
la del egocentrisme en que tot gira al seu voltant, ells sempre acaben fent el
que veuen, observen i els deixen , sempre jugant amb la paciència de la gent que tenen al seu entorn.
Competència
escollida ha estat la 4D per que he reflexionat sobre formes de treballar dins una
aula
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada