Si pertanys al món educatiu, o per qualsevol motiu estàs
interessat en aprofundir en el significat de la documentació escolar,
t’agradarà el documental que hem preparat per a tu. “La vida en les parets”
està realitzat per cinc futures mestres amb moltes ganes d’aprendre i
conscients de la importància que té la documentació respecte als infants com a
constructor del seu propi coneixement. Ja que mitjançant aquesta recorden les
experiències que han viscut, fa visible els seus aprenentatges i dóna
l’oportunitat de compartir amb la resta el que s’ha fet. Documentar no és una
pràctica innovadora, ja que temps enrere ja es portava a terme per deixar constància
de fets importants o significatius, podem recordar per exemple les pintures
rupestres que representaven les seves vivències en les caceres.
Vos trobareu front un documental de caire dinàmic, ja que
combina teoria, pràctica i experiències personals, a més de les nostres pròpies
conclusions. El muntatge que hem seguit ens ha recordat la teoria ecològica de
Bronfenbrenner, és a dir, “La vida en les parets” parteix d’una visió general
de la ciutat d’Eivissa, focalitzant cada vegada més fins arribar a l’entorn més
proper de l’infant. Tornant al tema principal, la documentació, dóna la
possibilitat a les famílies per conèixer què fan els seus infants, així com conèixer-se
entre ells, establint relacions, i que aquestes desenvolupin un sentiment de
pertinença en la vida a la ciutat. També implica una reflexió per part del
mestre, així com tenir present que cal continuïtat i coherència al donar
visibilitat, ja que l’infant té una història des del primer moment que arriba
al centre fins que se’n va. L’espai parla, comunica, sempre dóna un missatge.
I ja per acabar vos aconsellem unes lectures d’interès per
si voleu seguir aprofundint en el tema:
§
GALARDINI A., LOZZELLI S., DAVOLI M. i TOGNETTI
G.: Documentar: afinar els ulls per
captar moments. Temes d’infància educar de 0-6 anys.
§
BASSEDAS E., HUGUET T. i SOLÉ I.: Aprendre i ensenyar a l’educació infantil.
Editorial Graó.
Les etiquetes d’aquesta entrada estan relacionades amb la
competència de l’autonomia en l’aprenentatge, més concretament, amb la de
reflexionar i ponderar sobre elements que porten a una bona actuació
professional, i amb la d’arribar a conclusions elaborades a partir de la
contrastació de la informació recollida, tant de la teoria com de la pràctica.
Pel que fa a l’anàlisi i reflexió sobre el funcionament del centre, també hem
contrastat si el que diuen els documents es correspon amb les pràctiques i
rutines realitzades. Aquest procés és el que hem portat a terme al llarg de la
nostra tasca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada